Inleiding tot flexibele arbeidskrachten
Een overzicht van wat een flexibele schil is, het belang ervan in de huidige economie en de voordelen ervan voor zowel werkgevers als werknemers.
Flexibele arbeidskrachten is een situatie waarin werknemers en werkgevers een alternatieve werkstijl omarmen die anders is dan de traditionele manier waarop mensen momenteel gewend zijn. Als we teruggaan naar hoe het begon, werken meestal vrouwen vanuit huis, zoals naaisters, wevers en bakkers, waarmee ze geld kunnen verstrekken en tegelijkertijd voor het huishouden kunnen zorgen.
Volgens de blog van Flexjobs, uit de jaren 1950, na het einde van de Tweede Wereldoorlog, werden vrouwen die banen hadden aangenomen terwijl mannen ten strijde trokken, plotseling uit een personeelsbestand geduwd waarin ze uitblonken, en een type thuiswerkbaan dat we opnieuw in populariteit hebben zien stijgen, vindt zijn oorsprong in het tijdperk na de Tweede Wereldoorlog, namelijk multi-level marketing. Tegen de jaren 1960 was de 20e-eeuwse beroepsbevolking een pendelende beroepsbevolking, maar leden van de creatieve beroepen (kunstenaars, schrijvers, enz.) bleef het grootste deel van de tijd vanuit huis werken.
Door de jaren heen heeft het zich ontwikkeld, totdat president Barack Obama in 2010 de Telework Enhancement Act van 2010 ondertekende, die niet alleen aanmoedigt, maar ook vereist dat alle federale uitvoerende instanties beleid opstellen voor in aanmerking komende werknemers om op afstand te werken.
Trends in flexibele werkregelingen
Nu ben je misschien geschokt dat flexibel werken niet alleen letterlijk betekent dat je het schema van 8 uur 's ochtends – 5 uur 's middags moet veranderen in een ander schema, het is dus meer dan dat. Wat de meeste industrieën momenteel omarmen is;
Ten eerste werken op afstand, waarbij mensen op afstand kunnen werken waar het hen uitkomt, of het nu thuis, in een café of zelfs tijdens het reizen in een vliegtuig of een auto is.
Ten tweede is er hybride werk, waarbij mensen werken op afstand en werken op kantoor kunnen combineren, afhankelijk van de taken die op de dag moeten worden uitgevoerd of de situatie waarin een werknemer zich bevindt, hebben ze een keuze.
Ten derde is er de meeste vraag naar bedrijven met een werkweek van 6 dagen, dit wordt de gecomprimeerde werkweken genoemd, dit stelt mensen in staat om de tijd die bedoeld is voor de 6e dag op maandag-vrijdag te persen, zodat ze hun weekenden vrij kunnen hebben, om een duidelijker beeld te geven, in plaats van 8 uur per dag te werken, Ze zouden doordeweeks 9,5 uur werken.
De vierde trend is flexibele werktijden, hierdoor kunnen mensen hun werktijden kiezen die zowel voor de werkgever als voor de werknemer handig zijn.
Ten slotte is freelancen, dat op grote schaal in opkomst en booming is, een goed voorbeeld is de virtuele assistent, waarbij mensen van werkgevers taken krijgen die puur op afstand werken en zelfstandig werken voor één persoon zijn.
Dat gezegd hebbende, het hangt nog steeds allemaal af van het bedrijf waarmee u werkt, wat van toepassing zou zijn op zowel het bedrijf als hun mensen. De overgang naar deze nieuwe trends van de traditionele is misschien niet in één handomdraai, en het is het beste om het geleidelijk, langzaam maar zeker te doen, om plaats te maken voor wat wel en wat niet zou moeten zijn, terwijl je het omarmt.
Voor- en nadelen van flexibele arbeidskrachten
Niets is gratis in deze wereld en alles heeft zeker een prijs. Dus, wat kunnen de voor- en nadelen zijn?
We zouden zoveel voordelen van flexibel werken kunnen opnoemen, maar hier zijn er een paar die win-winsituaties zijn voor zowel werkgevers als werknemers:
Minder absenteïsme, daarom kunnen we niet zeggen dat hoe meer werknemers, hoe meer output, maar we kunnen gerust zeggen dat hoe minder absenteïsme, hoe meer dagen voor het afmaken van outputs zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit als gevolg van onvoldoende voorbereidingsdagen.
Lagere kosten, als werknemers permanent vanuit huis werken of waar het hen uitkomt, hoe lager de kosten voor de werkgevers met betrekking tot kantoorhuur, energierekeningen zoals elektriciteit, internet en waterrekeningen, evenals kantoorbenodigdheden.
De balans tussen werk en privéleven, aangezien iedereen de vrijheid heeft om de taken te vervullen en tegelijkertijd zijn privéleven te beheren, is het voor velen zo'n droom om twee vliegen in één klap te slaan. Men kan van de ene afspraak naar de andere gaan terwijl men toch een klus kan klaren.
Het leven is dus niet alleen gemakkelijk krijgen wat we willen, het heeft zeker soms gevolgen:
Verminderde samenwerking en communicatie, aangezien ze allemaal niet bij elkaar zijn, zouden taken worden gegeven om onafhankelijk te werken, meer zoals supervisors en managers degenen waren met wie ze communiceren om voltooide taken te rapporteren. De interactie met andere teamleden zou beperkt zijn, daarom zou het uitwisselen van ideeën en ervaringen om samen taken uit te voeren waarin ze zouden bijdragen aan het leren van elkaar mogelijk ook kunnen worden verminderd.
Hoog risico op overwerk, gezien de omstandigheden van het hebben van de vrijheid, kunnen werkgevers de tijd misbruiken en verwachten dat werknemers nog steeds buiten hun werkuren kunnen werken, wat kan leiden tot burn-out en overwerk.
Verminder de betrokkenheid van werknemers, aangezien mensen gewend zijn om hier en daar te werken, kan de betrokkenheid van werknemers aanvoelen als een extra taak om bij te wonen en krijgt het minder aandacht van zowel werkgevers als werknemers.
Gezondheid, emotionele, mentale en fysieke gezondheid kan zijn tol eisen, bijvoorbeeld als u altijd thuis bent, kunt u zich vastgelopen en saai voelen. Wanneer u collega's nodig heeft om uw gedachten te delen over hoe stressvol uw werk is, zult u er geen binnen handbereik hebben, en omdat uw bewegingen beperkt kunnen zijn en minder lopen en gewoon meer zitten vereisen, kan de houding mogelijk worden beïnvloed, gewichtstoename is ook te verwachten.
Strategieën voor werken op afstand:
Met alle voor- en nadelen die worden genoemd, hoe kan flexibel personeelsbestand in ieders voordeel worden uitgestippeld?
Verbetering van communicatie en samenwerking, regelmatige virtuele vergaderingen, samenwerkingen en het geven van kanalen voor uw team om openlijk te communiceren.
Creëer een thuiskantoor, dit zal een persoon helpen zich productiever en creatiever te voelen, weg van de rommel van het huis, tv en bed wordt aanbevolen om afleiding te voorkomen.
Investeer in schijven of clouds, elk team zou gemakkelijk bestanden, informatie en bronnen kunnen vinden die ze nodig hebben voor hun werk, wat zou leiden tot meer productiviteit, dit kan ook worden gebruikt als opslag voor voltooide taken, die gemakkelijk toegankelijk zijn voor managers of supervisors.
Permanente opleiding, aangezien werken op afstand kennis in verschillende toepassingen vereist, zullen werknemers een beetje hulp en duwtje in de rug van de werkgevers nodig hebben. om hen vertrouwd te maken met efficiënt werken, komt hier de WorkingSmart Journey die meer dan 2.500 bedrijven en 32.500 individuen van over de hele wereld heeft geholpen om te voldoen aan de veranderende eisen van een complexe, moderne bedrijfswereld, en evolueert met de uitdagingen in het bedrijfsleven om de oplossingen te bieden die organisaties nodig hebben om succesvol te zijn.
We bieden programma's voor verschillende aspecten, van tijd- en werklastbeheer, projectbeheer, communicatie en informatiebeheer, die echt nuttig zouden zijn.
Meer weten? Bezoek hier onze website of neem nu contact met ons op!
-
Priority Management is een wereldwijd trainingsbedrijf met 55 kantoren in 15 landen. We hebben met succes meer dan twee miljoen afgestudeerden opgeleid in Priority-workshops. Onze programma's helpen bedrijven en mensen effectiever te zijn en hun workflow binnen en buiten kantoor te beheren door tools, processen en discipline te bieden. Simpel gezegd - een betere manier om te werken! Klanten variëren van Fortune 500-bedrijven, kleine tot middelgrote bedrijven en overheids-/militaire medewerkers.
Klik hier voor meer informatie over hoe Priority u en uw team kan helpen slim te werken, essentiële managementvaardigheden te ontwikkelen en de competenties om.... Maak het leven en werk beter en gelukkiger!
Comments