Takeda - Casestudy
Combineer Samenwerkinggedrag Met TEAMS
Priority Management heeft sinds 2018 meer dan 280 Takeda-medewerkers in het VK opgeleid. Onlangs hebben we onze WorkingSmart met Microsoft TEAMS uitgevoerd cursus voor het Rare Business Unit Team, en hier zijn de resultaten.
Achtergrond
Takeda is een op onderzoek gebaseerd wereldwijd bedrijf met 30.000 werknemers en voornamelijk gericht op farmaceutica. Als het grootste farmaceutische bedrijf in Japan en een van de wereldleiders in de industrie, zet Takeda zich in om te streven naar een betere gezondheid voor patiënten over de hele wereld door middel van toonaangevende innovatie in de geneeskunde. De ethische geneesmiddelen van Takeda worden in ongeveer 100 landen over de hele wereld op de markt gebracht. Sinds 2018 heeft Priority Management meer dan 250 Takeda-mensen in het VK opgeleid.
Uitdaging voor Priority Management
De uitdagingen die het Rare Business Unit-team van Takeda aan Priority Management voorlegde, waren over het algemeen het verbeteren van de samenwerking door te helpen bij de uitrol en acceptatie van Microsoft TEAMS. Specifieke doelstellingen waren het oplossen van problemen zoals een inconsistent gebruik van de mogelijkheden en structuren van TEAMS. Andere problemen waren dat niet iedereen TEAMS gebruikte voor interne communicatie en problemen met het vinden van gedeelde bestanden. Ook misten mensen belangrijke berichten en werden ze overstelpt met meldingen.
Priority Management Oplossing
Prioriteitsbeheer laat mensen zien WAAROM ze technologie gebruiken door het te koppelen aan hun werk. Microsoft TEAMS biedt een breed scala aan organisatorische hulpmiddelen die verwarring kunnen veroorzaken en kunnen leiden tot een lage acceptatie zonder toevoeging van best practices voor productiviteitsgedrag.
WorkingSmart met Microsoft TEAMS vereenvoudigt workflows voor een betere samenwerking. Er zijn richtlijnen voor teams om af te spreken hoe ze het meeste uit TEAMS kunnen halen.
Maatwerk
Elke les is op maat gemaakt, gebaseerd op de behoeften en prioriteiten die zijn geïdentificeerd in de pre-training 'Microsoft TEAMS Experience Survey'.
Ervaring
De levering wordt door een instructeur geleid met zeer interactieve online webshops, gevolgd door individuele online coaching - dit past de nieuwe manieren van werken aan.
WorkingSmart Resultaten:
Takeda's zeldzame bedrijfseenheid
Evaluaties na het programma leverden de volgende resultaten op:
34min
gewonnen door te communiceren
effectiever
92%
Verbetering met TEAMS voor communicatie
97%
Verbetering van het delen en beheren van bestanden
70%
Verbetering van het delegeren/toewijzen van werk
23%
Vermindering van interne e-mails
“Een aantal belangrijke vaardigheden voor teamsamenwerking en het delen van bestanden vereenvoudigd. Het was ook geweldig om de kansen met het team te bespreken en te beslissen hoe/wat te gebruiken.”
“Prima trainer voor een online les. Brengt de afgevaardigden bij elkaar door gebruik te maken van geweldige faciliterende vaardigheden. Naast het leren van MS Teams-vaardigheden, heb ik ook hints en tips opgepikt voor het voorzitten van virtuele vergaderingen.”
“De training zorgt voor meer afstemming, samenwerking en efficiëntie. Er ging een hele nieuwe wereld open voor het beheren van mijn communicatie en taken.”