Het gedrag van werknemers bepaalt het succes of falen van elk bedrijf. Strategie creëert het gewenste kader en de doelen van een organisatie, maar het is de cultuur, of de dagelijkse handelingen en attitudes van medewerkers, die het zwaarst wegen.
Workload management training zal deel uitmaken van de bedrijfsstrategie van een slim bedrijf, maar training zonder de gewoonten van werknemers te veranderen, is niet effectief. Instructie die niet streeft naar verschuivingen in het gedrag van werknemers, verspilt tijd en geld en is demoraliserend voor de mensen die de training maken en bijwonen.
Trainingsoplossingen die resulteren in meetbare, positieve resultaten zijn gericht op leermodellen die de houding en routines van werknemers transformeren. Hier is een stap-voor-stap handleiding om gedragsveranderingen te inspireren die zullen resulteren in een beter beheer van de werkdruk.
1. Identificeer gedrag
Definieer duidelijk het gedrag met betrekking tot werklastbeheer dat verbetering behoeft. Vaak omvat dit tijdbeheer, proactieve communicatie, het stellen van doelen, het stellen van prioriteiten en het delegeren van taken. U kunt vertrouwen op werknemersenquêtes en gegevensanalyse om in te zoomen op de gebieden voor werklastbeheer waarop aandacht moet worden gericht.
2. Motivaties begrijpen
Het is niet genoeg om gewoonten te identificeren die moeten worden veranderd; Je moet de onderliggende motivaties begrijpen. Welke prikkels of barrières beïnvloeden het gedrag?
Een team dat niet effectief communiceert, kan bijvoorbeeld onvoldoende inzicht hebben in de productiviteitsverhogende tools van berichten- en e-mailtoepassingen. Of een werknemer die achterloopt met sommige taken, kan in feite meer werk voltooien dan andere, maar heeft moeite met het stellen van prioriteiten.
3. Training op maat
Implementeer een trainingsinitiatief dat voldoet aan uw doelstellingen op het gebied van werklastbeheer en werknemers uitrust met de vaardigheden en kennis om gedragsverandering mogelijk te maken. Workshops, seminars, coaching of online cursussen zijn allemaal nuttig, maar de sleutel is het afstemmen van de instructie op de deelnemers. Een ingeblikte aanpak zal niet leiden tot de ontwikkeling van het perspectief en de gewoonten die u zoekt.
Pro-tip: begin met het waarom. Communiceer de noodzaak van verbeteringen en waarom deze niet alleen gunstig zijn voor de organisatie, maar ook voor de werknemers. Wanneer werknemers dit begrijpen, is de kans veel groter dat ze verandering omarmen.
4. Bied doorlopende ondersteuning en stimuleer eigenaarschap
Training mag geen eenmalige deal zijn. Het vergt een gezamenlijke inspanning gedurende een bepaalde periode om een nieuwe gewoonte te ontwikkelen.
Bied ondersteuning zodat werknemers door het veranderingsproces kunnen navigeren, wat ontmoedigend kan zijn. Vergeet niet dat veel mensen zich ongemakkelijk voelen bij verandering. Wees begripvol voor hun aarzeling, terwijl u standvastig bent in het leiden van de weg naar betere resultaten op het gebied van werklastbeheer.
Laat werknemers zien dat u zich inzet voor hun veranderingstraject door mentoring, coaching, toegang tot middelen of het creëren van een ondersteunende werkomgeving aan te bieden. Moedig werknemers ook aan om verantwoordelijkheid te nemen voor hun gewoonten. Betrek hen bij de besluitvorming, vraag om hun input en feedback en moedig actieve deelname aan veranderingsinitiatieven aan.
Pro-tip: geef het goede voorbeeld. Een groot leider modelleert gedrag dat hij bij anderen wil zien. Toon uw persoonlijke toewijding aan positieve verandering door betrokken te raken bij training en transparant te zijn over gedrag dat u probeert te verbeteren.
5. Geef feedback en pas beloningen aan
De kers op de ijscoupe voor gedragsverandering is het geven van feedback over de voortgang en het vieren van succes. Hoe klein de winst ook is, erken ze om positief gedrag te versterken en voortdurende inspanningen te motiveren. Wees strategisch over uw herkenningsmethoden. Of het nu gaat om een formeel systeem of informele lof, zorg ervoor dat u prikkels en beloningen afstemt op gewenst gedrag.
Gewoontes vormen voor blijvende verbeteringen in het beheer van de werklast
Een robuust, goed gedefinieerd trainingssysteem kan het gedrag van werknemers veranderen voor een beter beheer van de werklast. Er is veel kennis en tijd nodig om een dergelijk plan op te stellen en uit te voeren. Dit is waar een trainingspartner het verschil kan maken.
PRODUCTIVITEITSSUGGESTIES voor deze week: (DISCLAIMER: Let op: onze suggesties worden niet gesponsord.)
Lees: Lees meer over onze training Neem controle over je werkzaamheden,stel de juiste prioriteiten,houd grip op je tijd
Bekijk: We hebben 4 tips op een rijtje gezet om Outlook effectiever te gebruiken:
-
Priority Management is een wereldwijd trainingsbedrijf met 55 kantoren in 15 landen. We hebben met succes meer dan twee miljoen afgestudeerden opgeleid in Priority-workshops. Onze programma's helpen bedrijven en mensen effectiever te zijn en hun workflow binnen en buiten kantoor te beheren door tools, processen en discipline te bieden. Simpel gezegd - een betere manier om te werken! Klanten variëren van Fortune 500-bedrijven, kleine tot middelgrote bedrijven en overheids-/militaire medewerkers.
Klik hier voor meer informatie over hoe Priority u en uw team kan helpen slim te werken, essentiële managementvaardigheden te ontwikkelen en de competenties om.... Maak het leven en werk beter en gelukkiger!
This blog has been sourced by Priority Management International and edited by Priority Management Nederlands.
Comments